Nett.gr
Ασκήσεις και διδακτικό υλικό για τα φιλολογικά μαθήματα Λυκείου

Ξενοφώντος Ελληνικά, Βιβλίο 2. Κεφάλαιο 2. §50-56

Welcome to your Ξενοφώντος Ελληνικά, Βιβλίο 2. Κεφάλαιο 2. §50-56

Να γραφεί η §50 με τις εξής αλλαγές: ὁ Θηραμένης = οἱ φεύγοντες (= οι κατηγορούμενοι), Κριτίας = οἱ διώκοντες (= οι κατήγοροι), ἡ Βουλή = οι βουλευταί.

Γιατί η σύλληψη του Θηραμένη μέσα στο δικαστήριο ήταν και ανόσια, και άδικη;

Με ποιες απλές ή σύνθετες λέξεις των §50-51 έχουν ετυμολογική συγγένεια οι παρακάτω λέξεις της ΝΕ:
1. αλοιφή
2. άνεση
3. απάτη
4. απολυμαίνω
5. επιστάτης
6. επιτροπή
7. λόγος
8. λύματα
9. φυγή
10. ψήφος

Πώς χαρακτηρίζετε τον Κριτία από τις πράξεις του και τα λόγια του;

Οι λόγοι του Θηραμένη (§52-53) να γραφούν με τις εξής αλλαγές: ἐγώ = ἡμεῖς, Κριτίας = τριάκοντα.

Χαρακτήρισε τη φράση ως σωστή ή λανθασμένη με βάση το αρχαίο κείμενο.
Ο Κριτίας έχει την αρμοδιότητα να τον διαγράψει από τον κατάλογο των τριών χιλιάδων.

Χαρακτήρισε τη φράση ως σωστή ή λανθασμένη με βάση το αρχαίο κείμενο.
Ο Κριτίας παραβιάζει τον νόμο που έγραψαν οι τριάκοντα, κατά τον οποίο αρμόδιοι για τη θανατική καταδίκη των τριών χιλιάδων είναι οι βουλευτές και όχι οι τριάκοντα.

Χαρακτήρισε τη φράση ως σωστή ή λανθασμένη με βάση το αρχαίο κείμενο.
Ο Κριτίας με τις ενέργειές του καταλύει κάθε έννοια νομιμότητας.

Χαρακτήρισε τη φράση ως σωστή ή λανθασμένη με βάση το αρχαίο κείμενο.
Ο Κριτίας έδειξε ευσέβεια προς τους θεούς.

Όνομα
Email

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.