Nett.gr
Ασκήσεις και διδακτικό υλικό για τα φιλολογικά μαθήματα Λυκείου

Διδασκαλείο Ελληνικής Γλώσσας

Καλωσήρθατε στο σύντομο τεστ αξιολόγησης για το μάθημα "Γλωσσική Διδασκαλία Γ Γυμνασίου"

Όνομα
1. Στην παρακάτω παράγραφο υπάρχει πρόταση-κατακλείδα.

Το Διδασκαλείο είναι ένας σημαντικός θεσμός, με ιστορία περισσότερη από μισό αιώνα, για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας. Αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο κέντρο διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στον κόσμο. Πολλοί από τους απόφοιτούς του είναι σήμερα καθηγητές Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πανεπιστημίων σε όλον τον κόσμο, μέλη του διπλωματικού σώματος της χώρας τους, μέλη της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, διαπρεπείς επιστήμονες, διευθυντικά στελέχη, διακεκριμένοι καλλιτέχνες και επιχειρηματίες.

 

2. Να επιλέξετε τις σωστές από τις παρακάτω προτεινόμενες λέξεις, για να συμπληρώσετε τα κενά:Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας................στην πιστοποίηση διαφορετικών επιπέδων γνώσης μιας γλώσσας και.............έτσι ο βαθμός ικανότητας που έχει αναπτύξει κάποιος.
3. Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο και απαντήστε χαρακτηρίζοντας την παρακάτω πρόταση ως σωστή ή λανθασμένη.Οι απόφοιτοι του Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας διαπρέπουν σε πολλούς τομείς.
4. Στην παρακάτω περίοδο η πρόταση «Οι εκπρόσωποι του Ιδρύματος ισχυρίζονται ότι το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας είναι "διαμάντι"» είναι:Οι εκπρόσωποι του Ιδρύματος ισχυρίζονται ότι το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας είναι «διαμάντι» που στόχο έχει την εξάπλωση του ελληνικού πολιτισμού.
5. Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο και απαντήστε χαρακτηρίζοντας την παρακάτω πρόταση ως σωστή ή λανθασμένη.Το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας λειτουργεί εδώ και 50 χρόνια.
6. Με ποιες αιτιολογημένες κρίσεις ο συντάκτης του παρακάτω κειμένου στηρίζει τη θέση του;Οι λόγοι που μας σπρώχνουν στη γλωσσομάθεια είναι πολλοί. Πρώτα πρακτικοί: χρειαζόμαστε την ξένη γλώσσα για τη ζωή, για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους άμα ταξιδεύομε στην πατρίδα τους, ή και στον τόπο μας, ιδίως όμως για το επάγγελμα που ενδεχομένως θα διαλέξωμε (λ.χ. έμπορος, υπάλληλος, δαχτυλογράφος κτλ.). Μας χρειά­ζεται έπειτα η ξένη γλώσσα αν ετοιμαζόμαστε για στάδιο επιστημονικό, αφού με αυτή, και μάλιστα με αυτές, θα καταρτιστούμε αρτιότερα και θα μπορούμε να καταφύγωμε στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Τέλος με την ξένη γλώσσα ερχόμαστε σ' επικοινωνία, επιπό­λαιη ή βαθύτερη, με τις ξενόγλωσσες λογοτεχνίες και με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Μ. Τριανταφυλλίδης, Οι ξένες γλώσσες και η αγωγή, Άπαντα, Θεσσαλονίκη, 1965
7. Η λέξη "γλώσσα" είναι πολύσημη. Σχηματίστε δύο προτάσεις στις οποίες η λέξη "γλώσσα" να έχει διαφορετική σημασία από τη σημασία που της αποδίδεται μέσα στο κείμενο που μόλις διαβάσατε.
8. Να επιλέξετε τις σωστές από τις παρακάτω προτεινόμενες λέξεις, για να συμπληρώσετε τα κενά:Επίσης...............στην ενίσχυση της εκμάθησης ξένων γλωσσών, η γνώση των οποίων........................ενίσχυση των μορφωτικών προσόντων.
9. Στην παραπάνω περίοδο η πρόταση "να μάθουν ελληνικά, πρόξενοι, Έλληνες του απόδημου Ελληνισμού." είναι:

«Μαθητές» του είναι κυρίως μέλη του διπλωματικού σώματος που επιθυμούν να μάθουν ελληνικά, πρόξενοι, Έλληνες του απόδημου Ελληνισμού.

10. Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο και απαντήστε χαρακτηρίζοντας την παρακάτω πρόταση ως σωστή ή λανθασμένη.Στο Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας φοιτούν μόνον αλλοδαποί που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
11. Στην παρακάτω περίοδο λόγου υπάρχει:Πρώτες στις προτιμήσεις των φοιτητών είναι η ισπανική, η αγγλική, η γερμανική, η ιταλική και η γαλλική γλώσσα.
12. Ποια είναι η θέση που υποστηρίζει ο συντάκτης του παρακάτω κειμένου;Οι λόγοι που μας σπρώχνουν στη γλωσσομάθεια είναι πολλοί. Πρώτα πρακτικοί: χρειαζόμαστε την ξένη γλώσσα για τη ζωή, για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους άμα ταξιδεύομε στην πατρίδα τους, ή και στον τόπο μας, ιδίως όμως για το επάγγελμα που ενδεχομένως θα διαλέξωμε (λ.χ. έμπορος, υπάλληλος, δαχτυλογράφος κτλ.). Μας χρειά­ζεται έπειτα η ξένη γλώσσα αν ετοιμαζόμαστε για στάδιο επιστημονικό, αφού με αυτή, και μάλιστα με αυτές, θα καταρτιστούμε αρτιότερα και θα μπορούμε να καταφύγωμε στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Τέλος με την ξένη γλώσσα ερχόμαστε σ' επικοινωνία, επιπό­λαιη ή βαθύτερη, με τις ξενόγλωσσες λογοτεχνίες και με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Μ. Τριανταφυλλίδης, Οι ξένες γλώσσες και η αγωγή, Άπαντα, Θεσσαλονίκη, 1965

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.